Wednesday 9 March 2011

Hati Semakin Resah

9 Mac 2011 - Saban hari hati semakin gelisah tatkala mengenangkan nasib diri yang dirundung malang. Namun aku tetap bersyukur adanya penyeri hidup aku yang sentiasa berada bersamaku di kala suka dan duka. Dugaan demi dugaan datang menguji aku, namun aku pasrah dengan ketentuan Ilahi. Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. Cuma lambat atau cepat dan cuma kita sabar atau tidak dalam menghadapi dugaan dari yang maha Esa.
Tuhan tidak akan menguji hambaNya di luar kemapuan hambaNya. Bila kita menghadapi masalah, jgnlah kita cepat melatah. Jika kita lalai, pulanglah kepada Dia maha pencipta. Ketenangan akan muncul dalam diri. Berfikirlah dengan tenang dan pasti, jalan penyelesaian akan muncul di hadapan kita tanpa kita sedar. 
Sentiasalah bersyukur dengan limpah kurnia dariNya.
Rezeki tidak akan datang bergolek jika kita mencari. Tetapkan iman dan berusahalah selagi terdaya. Jangan hilang semangat dalam menempuh liku2 kehidupan yang semakin mencabar. Jika tiada dugaan, bukan kehidupan namanya. Jadi, bersabarlah, dan berusahalah agar kebuntuan akan terserlah jalan penyelesaiannya.

No comments:

Post a Comment