Sunday 6 March 2011

Kaloi oh Kaloi...

6 Mac 2011 - Setelah bekian lama aku bersedih atas kematian "Johny" si kaloiku yang sudah bersamaku hampir 5 tahun, aku tak de perasaan lagi nak bela ikan.... tapi smlm (5 Mac 2010), aku terfikir nak bela ikan semula.... Kaloi ke, lampam ke atau nak bela buaya? hahahaha.... kononnya nak beli kaloi sabah, ingatkan murah, rupanya sekor jer rm48, tak jadi aku.... sudahnya, aku beli la 'Golden Kaloi' 2 ekor... sekor rm8 jer.... Akuarium 4 kaki lebar dan 1 kaki stgh aku mmg dah lama kosong sejak kematian ikan talapia milik anak buah aku.... seronok la ikan2 aku tu berenang2 dalam akuarium besar tu.... tak sabar nak tggu dia besar.... dulu... Johny aku sepanjang sekaki stgh dan berat hampir mencecah 6kg, namun mati sbb terkena jangkitan bakteria.... tak sempat nak tabur garam, dah tergolek Johny aku.... sedih gak la dekat seminggu.... mungkin tulah sbb tak bagi kawan aku yang mengidamkan kaloi aku masa dia peknen n sampai sekarang anak dia dah berusia hampir 5 tahun masih meleleh air liur... bak kata orang jawa "ngencessss".....

No comments:

Post a Comment